Kantoor / praktijk:
Relax-4U
Beukstraat 70
3812 MK Amersfoort
033 - 88 76 398

Afvallen

Gezonde voeding, Verkeerde voeding, het lichaam ontgiften, afvallen en vocht vasthouden.
Wat is het, hoe werkt het allemaal en wat is er waar?

Op onze website voor Curaçao (www.relax-4u.com) staat een hele pagina over "Interval vasten".
Klik hier om op die pagina te komen.


Hier de waarheid.

Het hoge woord is er uit.
Hele legers muizen worden opgeofferd om E-nummers te testen.
En de muizen worden daar hartstikke ziek van. Dit is wat microbioloog Rosanne Hertzberger letterlijk zegt op zondag 30 april 2017 in het nationale televisie programma Boeken op NPO 1.
En dat moeten wij dan eten en drinken?

Als uw lever en nieren niet ziek zijn, wordt uw lichaam goed ontgift door uw lever en nieren. Dit gebeurd dan automatisch, mits u voldoende drink.
Bij normale voeding, gezonde lever en nieren en voldoende beweging en drinken is extra ontgiften dus niet nodig.

Regelmatig zijn er berichten over o.a. groentesappen, fruitsappen, pillen en shakes om te ontgiften en af te vallen.
Zijn die sappen, pillen en shakes dan niet goed? Als u er zich beter door voelt, prima.
Zijn ze nodig? NEE.

Maar bijna altijd zijn de pillen en shakes erg duur. Reken rustig € 200 per kuur. En bijna altijd zijn ze dus overbodig of ze werken niet.
Wij hebben nog nooit de noodzaak ervan ingezien of daadwerkelijk de werking ervan gezien.

Maar bedenk wel dat 5 dagen geen vaste voedsel eten, niet best is voor uw maag en darmen.
Uw darmen worden erg lui als er 5 dagen geen vast voedsel door de darmen gaat. En luie darmen verteren het voeding niet goed met alle gevolgen van dien als u weer normaal voedsel gaat eten. Vaak resulteert een dergelijke kuur uit op diarree met een verlaagd kalium als gevolg met risico's op hartritmestoornissen of (in ernstige gevallen) zelfs een hartstilstand.

Daarbij komt dat de mens van nature een vleeseter is. De oermens at niet anders dan rauw vlees. Onze maag en darmen zijn daar helemaal op ingesteld.

Wij adviseren het volgende om uw lichaam gezond te houden (Noem het ontgiften).
- Gewoon voldoende drinken
Minimaal 1,5 liter per dag waarvan veel water. Maar iet alleen water. Koffie, thee, alcohol en frisdrank niet meerekenen. Veel drinken van water of isotone dranken helpt ook goed om later rimpels tegen te gaan.

- Gevarieerd verse groente eten (minimaal 100gr per dag)

- Zo min mogelijk suiker eten en let op verborgen suikers zoals in o.a. Optimel en let op Aspartaam dat in alle light producten zit.

- Eet elke dag een stukje vlees of vis van minimaal 100 gram.
---- EEN TIP; Het vlees niet helemaal doorbakken. Mag best wat rood zijn aan de binnenkant. Kippenvlees natuurlijk uitgezonderd. Kippenvlees moet altijd helemaal gaar zijn. Met vlees dat niet helemaal doorbakken is, heeft uw HB-gehalte in het bloed er ook iets aan en worden je tanden ook gelijk goed schoongemaakt omdat veel vuil van en tussen de tanden in het vlees gaan zitten en wordt verteerd in je maag en darmen. Op een natuurlijke manier je tanden poetsen dus.
Wel goed kauwen. Slecht gekauwd eten is direct ook slecht eten.

LAAT U NIET GEK MAKEN DOOR FABRIKANTEN DIE GROF GELD WILLEN VERDIENEN AAN UW VERTWIJFELING.

DUURZAAM, VERANTWOORD, BLIJVEND EN GOEDKOOP AFVALLEN
Bij het onderstaande gaan wij er uiteraard van uit dat u geen aandoening heb of medicatie slikt die u dik maken.

Uw gewicht op pijl houden doet u door de energie (koolhydraten) te verbruiken die u tot u neemt. Neem je meer energie dan je verbruikt, wordt je dik. Neem je minder energie dan je verbruikt, val je af.

Alle diëten, shakes, pillen en andere afslankmiddelen hebben een tijdelijk effect. Als ze al werken. Als je stopt, zitten de kilo's er snel weer aan als u uw leefgewoonte niet aanpast.
Wat bijna altijd verdwijnt zijn de spiercellen. Wat later terug komt zijn altijd vetcellen. Hierdoor verzwakt uw lichaam en wordt het ook nog eens steeds moeilijker om af te vallen met shakes, diëten en pillen.

Bent u dik doordat u vocht vasthoudt?
Drink dan thee, bleekselderijsap, cranberrysap of 1 á 2 standaard glazen alcohol per dag.
Maar u kunt ook 1 á 2 teentjes knoflook per dag eten.
Al deze producten drijven van nature vocht af.
En verminder uw zoutgebruik. Zout houdt vocht vast maar heeft nauwelijks invloed op uw bloeddruk.
Heeft u te hoge bloeddruk? Stop dan gelijk met drop, zoethoutthee en andere producten waar zoethout in zit. Blijft uw bloeddruk te hoog kunnen ademhalingsoefeningen uitkomst bieden. Ook extra kalium (zit in vlees, kaas en vis) verlaagd de bloeddruk.

Houdt u vocht vast en heeft u GEEN hoge bloeddruk, kan u ook cafeïne tabletten slikken. Cafeïne is een goede vochtafdrijver en stimuleert de hartactiviteiten en bloedsomloop. Als u uit uw voeding en drinken helemaal geen cafeïne binnenkrijgt en u heeft geen hoge bloeddruk is het aan te bevelen om circa 400mg cafeïne te slikken.


EEN GEZOND LICHAAM EN GEWICHT VERGT DISCIPLINE. GEEN "WONDER" MIDDELEN.
"WONDER" MIDDELEN KOSTEN U VEEL GELD EN WIJ KENNEN GEEN PRODUCTEN DIE EEN BLIJVEND RESULTAAT HEBBEN.

- Indien nodig wat extra vitamine en mineralen slikken.
Ook met de hierboven genoemde voedingadviezen komen alsnog veel mensen met name Magnesium en vitamine D vaak te kort.
Zeker mensen met een gekleurde huid hebben snel last van te laag vitamine D. Hoe donkerder de huid, hoe sneller dat men last heeft van een tekort aan Vitamine D. Een tekort aan vitamine D geeft vaak een agressief en oververmoeid gedrag.

Het voedingsadviescentrum adviseert 300mg magnesium per dag. Bijna altijd komt een mens niet verder dan 30mg per dag. Dus ruim 250mg Magnesium per dag erbij slikken is geen overbodige luxe.

Dat is ook met vitamine D. Doordat wij niet veel en/of sterke zon hebben in Nederland of omdat wij ons insmeren met een zonnebrand met een hoge beschermingsfactor, krijgt onze huid bijna geen kans op het aanmaken van vitamine D.

Als u de zon ingaat of onder een zonnebank, zorg ervoor dat u niet verbrand.
GA NOOIT MET EEN BESCHADIGDE HUID IN DE ZON OF ONDER DE ZONNEBANK.
Verbrand de huid niet, is er ook geen verhoogde kans op huidkanker. Opbouwen is het toverwoord.

Gaat u onder een zonnebank:
Begin met een hele lichte zonnebank. In de zonnestudio's hebben ze banken van verschillende krachten. Begin met de lichtste.

Gebruik een crème zonder bescherming en ga eerst 5 tot 10 minuten.
Naar 2 tot 3 weken gaat u 10 tot 15 minuten. Na weer 2 tot 3 weken later 15 tot 20 minuten. En zo verder. Ga niet vaker dan 1 tot 2 keer per week. Als u een half uur onder deze zonnebank kan, kunt u naar een zwaardere zonnebank en begint u weer met 10 minuten.

Gelijk in de zon.
Begin in het vroege voorjaar al de zon ingaan en gebruik een crème met lage bescherming (hou je aan de voorschriften op de verpakking).
Begin met 10 minuten. Na een paar keer ga je 15 minuten in de zon. Na een paar weken ga je 20 minuten in de zon. En zo verder.

Vaak zal je je huid meerdere keren per dag of zelfs per uur moeten insmeren. Kijk op de verpakkingen naar het schema. Hoe vaak je moet insmeren verschilt namelijk per merk en per beschermingsfactor.
EN DOE DAT DAN OOK.

klik hier om de lijst te lezen met aandoeningen die u kan krijgen door een tekort aan Magnesium.

Klik hier om de lijst te zien met aandoeningen die u kan krijgen door een tekort aan vitamine D.

 

Staat uw vraag er niet bij?
Mail ons, en u krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.

Mail uw vraag naar: info@relax-4u.nl

 




 

 

 

 
© 2012| @ BlackWebDesign